Belgrado!

Heee allemaal,
We zijn eindelijk in Belgrado aangekomen! Nouja, eigenlijk gisteren al. We hebben dus 3 reisdagen achter de rug. Dinsdag vertrokken we om 10.00 uur precies uit Delft en gingen we op weg. We zouden wel zien hoe ver we zouden komen. Uiteindelijk strandden we 's avonds ergens in het midden van Duitsland, om precies te zijn in het gehucht Diebach, vlakbij Nurnberg. De volgende dag zaten we weer om 10.00 uur precies in de auto en gingen we verder op weg naar het zuiden. We maakten behoorlijk veel kilometers, want na een tijdje kwam Oostenrijk al om de hoek kijken (14.00 uur) en om 18.00 uur Slovenie. In Slovenie aten we in Maribor bij een MacDonald. Heerlijk :). Natuurlijk is het 's avonds ook altijd weer tijd om een slaapplek te zoeken, dus zo ook woensdag. Eigenlijk was het plan om nog in Slovenie te overnachten, maar voordat we het wisten kwam de grenspost met Kroatie al in ons zicht. Dus nouja, dan maar in Kroatie overnachten, ook geen ramp. Uiteindelijk vonden we een hotelletje in Krapina, een dorpje vlak naast de autoweg die van Slovenie naar Zagreb loopt. ' S avonds dronken we nog even wat op het centrale pleintje van het dorpje onder een Heineken parasol, haha! De volgende dag wilden we weer om 10.00 uur vertrekken, zo'n beetje onze vaste vertrektijd. Onze auto met vouwwagen stonden geparkeerd op het binnenpleintje van het hotel alleen toen we eruit wilden rijden had precies iemand haar auto voor de uitgang van dat binnenplaatje geparkeerd, nouja de auto stond op paniekverlichting. GRR. De politie werd er zelfs bijgehaald, maar kon ook niet veel doen, dus het enige wat we konden doen was wachten. Na 35 minuten kwam de vrouw van de auto dan eindelijk terug van het shoppen en konden we vertrekken. Ook in Kroatie is er een goede autoweg dus al snel passeerden we Zagreb en reden we door een enorm saaie vlakte steeds verder naar het oosten. De temperatuur liep ook steeds meer op. Het hoogst wat we boven de weg aangegeven hebben zien staan is 37,4 graden! Pffft. Om ong. 15.50 uur kwamen we bij de grensovergang met Servie. Servie kwamen we ook zonder te veel problemen binnen (paspoorten + zeggen wat we er kwamen doen). In Servie zelf was Belgrado nog ong. 80 km en onze camping bevond zich al voor Belgrado, dus het schoot aardig op. Gelukkig had ik thuis goed uitgezocht waar de camping zich bevond anders hadden we hem nooit gevonden. De camping heet autokamp Dunav en bevindt zich, logisch, aan de Donau. De camping heeft zijn beste tijd echter al gehad, het zwembad bestaat nu nog uit een stenen bak door onkruid overwoekerd, het beloofde restaurant is niet aanwezig en de sanitairgebouwtjes (en eigenlijk alles) is enorm verouderd, Maarja, het is goedkoop en niet ver van Belgrado (10 km). Wel een nadeel is dat het een muggenparadijs is, omdat het zo dichtbij de Donau ligt. Ik zit hier nu zelfs krabbend achter de computer, want ze hebben ons allemaal trouwens behoorlijk te pakken gehad. Ik wil niet weten hoe ik er over een paar dagen uitzie... Maarja, voor de rest is het erg warm hier, ik schat constant ong. 35 graden. Vandaag hebben we 's ochtends even rustig aan gedaan, in de schaduw ontbeten en we gingen een paar potjes hartenjagen (want Ar wilde dat graag). Om half 1 vertrokken we naar de stad, zochten we een parkeerplaats en hebben we het oude fort, Kalamegdan, bezocht. Mooi uitzicht had je vanaf daar! Nu zit ik dus in een internetcafe en zometeen om 18.00 uur zijn we nog van plan een rondrit met een open toeristenbus te maken en daarna hier ergens eten. Alles is hier namelijk wel een stuk goedkoper dan in NL. Gisteren bijv. hebben we mega pizza gegeten in een restaurantje aan de Donau (!) voor 3.50 euro per stuk. Heerlijk, die prijzen :). Nu zit ik in een internetcafe in hartje Belgrado, al krabbend. Alles gaat dus goed hier en ik hoop snel weer wat van me te laten horen. Maar ik heb geen idee wanneer de mogelijkheid zich voor zal doen en of ie zich uberhaupt voordoet. Maarja, dat merken jullie vanzelf wel.
Groetjes!! Maaike