Wedergeboorte!

Hallo allemaal!

Zoals jullie allemaal aan de data kunnen zien ben ik meer dan een jaar niet op deze site geweest. Inmiddels is er alweer veel gebeurd en hebben er al weer enkele andere reizen plaatsgevonden, die ik jullie niet wil onthouden.

Vorig jaar ben ik na onze vakantie in Servië, Montenegro en Slovenië eind augustus nog 5 dagen in Londen geweest met een vriendin. Daar hebben we alle belangrijke toeristische bezienswaardigheden gezien, dus de Big Ben, Buckingham Palace, Tower Bridge etc. Een leuke stedentrip

Laughing
.

In de herfstvakantie ben ik samen met m'n ouders en broertje afgereisd naar Sylt. Ik hoor jullie denken, wat ligt dat nou weer? Nou,Sylt is een Duits waddeneiland dat zich helemaal in het noorden van Duitsland bevindt, tegen de grensmet Denemarken aan. Sylt is alleen maar te bereiken per autotrein, een apart maar leuk vervoersmiddel voor als je er nog nooit gebruik van gemaakt hebt (zoals ik). Het was al donker toen de trein met onze auto erop over de dam reed die Sylt met het vasteland verbindt. Jammer was dat we helemaal niks zagen, maarja, dan hadden we maar een trein eerder moeten nemen. We hadden een week om ons op het eiland te vermaken en dat is prima gelukt. We verbleven in een nieuwappartementencomplex van Hapimag, een organisatie waar m'n vader lid van is, in het uiterste zuiden van Sylt bij het plaatsje Hörnum. We hebben verschillende strandwandelingen gemaakt, hebben plaatsjes op het eiland bezocht en zijn nog een dagje naar Legoland in Denemarken geweest. Ook heb ik toen nog veel zitten leren, omdat vlak na de herfstvakantie mijn eerste schoolexamenweek zou beginnen. Op Sylt kon ik in alle rust leren en tegelijkertijd lekker uitwaaien, ideale combinatie!

Na het weekje op Sylt ben ik de rest van het schooljaar niet meer op vakantie geweest. Ik had het te druk op school, want ik zat in het eindexamenjaar van het VWO. Pas begin juni ben ik er weer op uit getrokken en toen ging de (eindexamen)reis samen met 5 vriendinnennaar Albufeira (Portugal)! De eindexamens waren toen namelijk net voorbij, dus was het tijd om te partyen! Heerlijk om na al dat leren lekker een weekje niks te doen behalve dan op het strand en bij het zwembad te liggen en vooral veel uit te gaan. Deze week zal ik nooit vergeten, that's for sure!

Veel tijd om bij de te komen van de partyvakantie in Albufeira had ik echter niet. Een dag na mijn thuiskomst zat ik namelijk alweer in de Thalys richting Parijs met een andere vriendin. We hadden 5 dagen om de stad te bekijken. In deze 5 dagen hebben we alle beroemde bezienswaardigeheden bekeken, dus de Eifeltoren, Arc de Triomphe, Sacré Coeur, Moulin Rouge, Notre Dame en noem maar op. Naast de Eifeltoren hebben we toen zelfs nog de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal tegen Denemarken gekeken, ook erg leuk. Natuurlijk gingen deze 5 dagen veel te snel voorbij, maar voldaan kwamen we terug.

Toen was het nagelbijten en afwachten tot de dag van de uitslag van de examens... Over het algemeen had ik wel een goed gevoel over de examens, maarja, je weet maar nooit natuurlijk. Daarom was ik enorm blij dat ik op 17 juni het positieve bericht van m'n mentor ontving dat ik was GESLAAGD!! Wat een opluchting!

Ongeveer een week na de diplomauitreiking was het alweer tijd om m'n koffer in te pakken. Met m'n ouders en broertje ging ik namelijk voor 2,5 week naar Ierland! We vlogen met Ryanair vanaf Eindhoven naar Dublin. In Dublin verbleven we de eerste 4 dagen en bezochten we de meeste toeristische bezienswaardigheden, zoals Trinity College (universiteit), verschillende kathedralen en de Guinness brouwerij. Deze laatste vond ik persoonlijk erg leuk om te bezoeken, een echte aanrader voor als je een keer naar Dublin gaat! Op onze laatste dag in Dublin kwamen m'n oom en neefje ons vergezellen voor een paar dagen, erg gezellig! Op de dag van de WK finale (ORANJE!!) vertrokken we vanuit Dublin met de trein naar het zuidwesten van Ierland. Daar hadden we namelijk een camper gehuurd van een Nederlandse man die permanent in Ierland woont. In de herberg naast onze eerste camping werd de WK finale gekeken met wij als enige Nederlanders daar. Gelukkig waren we de oranje attributen, zoals de vuvuzela niet vergeten, haha. In de 2 weken die volgden maakten we een rondreis door Ierland. In het zuidwesten hebben we de toeristische Ring of Kerry gereden, een mooie weg langs de kust. Ook hebben we Killarney National Park bezocht, erg mooi. Hierna trokken we noordwaarts en bezichtigden we onder andere Bunratty Castle en de Cliffs of Moher voordat wein het gezellige plaatsje Galway belandden. Van hieruit namen m'n oom en neefje de bus terug naar Dublin om vandaaruit weer terug naar Amsterdam te vliegen. Voor hun zat de reis er weer op. Voor ons nog lang niet gelukkkig. Ten noorden van Galway wandelden we in Connemara National Park en bekeken we opgravingen van een nederzetting uit de steentijd (Ceíde Fields). Nog meer naar het noorden betraden we Donegal Castle in het schattige plaatsje Donegal en staken we de grens over naar Noord-Ierland waar we (London)Derry bezochten. (London)Derry is de enige plaats op het eiland die ommuurd is, bijzonder dus! Ook is deze plaats erg bekend vanwege de strijd tussen de Katholieken en de Protestanten die er nog niet eens zo lang geleden heeft plaatsgevonden. Door middel van een political tour kregen we de vijandige wijken + muurschilderingen te zien. In Noord-Ierland liepen we verder over de Carrick-A-Rede touwbrug, bekeken we het vreemde natuurverschijnsel de Giant's Causeway met allemaal zeshoekige stenen en bezochten we Belfast, een interessante stad! In Belfast is namelijk de Titanic ontworpen en gebouwd. Hier hebben we uitgebreid uitleg over gekregen gedurende onze 2 uur durende rondleiding over de scheepswerven, waar nu wordt gewerkt aan het Titanic Quarter. Men is bijvoorbeeldbezig met een museum te bouwen over de Titanic. Ook zijn we in het gebouw geweest waar de Titanic ontworpen is. Dat gebouw staat nu al meer dan 20 jaar leeg en is een beetje spooky van binnen. Onze gids raadde ons aan om over een paar jaar terug te komen als het Titanic Quarter voltooid is, iets dat we zeker zullen doen! In de namiddag maakten we verder nog een political taxi tour door de vijandige wijken in Belfast. We bekeken muurschilderingen in de Protestantse en Katholieke wijk en zagen vol ontzag de meters hoge muur die de twee wijken scheidde. Vanuit Noord-Ierland reden we weer naar het zuiden. Ten noorden van Dublin bezochten we Newgrange, een enorm oud graf. Bijzonder aan het graf is dat op precies 21 december het zonlicht door het raampje boven de ingang valt op de schaal waar vroeger beenderen op lagen. Een soort Stonehenge idee. Erg interessant! Onder Dublin vertoefden we een dagje in de Wicklow Mountains, een mooi berggebied. Daar bezochten we de overblijfselen van een klooster, Glendalough. Ook mocht het Middeleeuwse stadje Kilkenny niet gemist worden, net zoals het indrukwekkende Rock of Cashel (kasteel/kerk). De laatste avond aten we in de tweede stad van Ierland, Cork, vanwaaruit we de volgende dag ook terug zouden vliegen naar Amsterdam met Aer Lingus.Maar eerst moesten we de camper nog terugbrengen op het schiereiland Dingle, wat we dus ook deden. Hoewel het weer niet altijd meezat (maarja wat wilje in Ierland) hebben we toch een ontzettend leuke vakantie gehad!!

Inmiddels ben ik alweer meer dan een maand thuis en gaat er voor mij volgende week een nieuw leven beginnen. Volgende week is namelijk de introductieweek van de Erasmus Universiteit in Rotterdam, waar ik vanaf september de opleiding International Bachelor of Communication and Media zal gaan volgen. Ik heb er heel veel zin in, maar vind het toch ook wel een beetje spannend. Volgende reizen staan er nog niet gepland, maar heel graag zou ik er volgende zomer met een backpack op uit trekken. Maarja, ik zie wel hoe het allemaal loopt.
Wel heb ik al een heleboel nieuwe ideeën:
- Baltische Staten
- Turkije
- Marokko
- Malta
- Kaapverdische eilanden
- Eilandhoppen Griekenland
- en nog veel meer!

Nouja, eerst ga ik maar eens mijn nieuwe studie uitchecken en een baantje zoeken om geld te verdienen, anders kom ik nooit ergens natuurlijk. Ooit zal ik deze reisblog weer bezoeken en bijwerken, hopelijk sneller dan ik denk..

Wink

Groetjes!!! Miggy

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!